onsdag, desember 19, 2007

London.. Eller ikke..

Jeg hadde tenkt at dette blogginnlegget sku handle om alt fra nødpass te musikaler. Om hvordan en dag som starter med en dårlig forkost blir dårlig, og om hvordan en dag som starter med en god frokost blir bra! Om hvor lei jeg er av butikker og shopping. Om den konge fantastiske konserten vi var på, og om hvor god jeg har blitt i klumsing. At jeg fant opphavet te "badekarmannen(csiepisoden)" og hvor sykt mye mat jeg klarer å proppe i meg! Med andre ord, skrive om de dagene vi nå har tilbrakt i London!

Men alt forandra seg når jeg satte meg ned på Standsteed flyplass, bare noen timer før flyet sku gå hjem te Norge. Jeg fikk æren av å sette meg ned på en stol med all bagasjen rundt meg mens de andre løp rundt i de siste butikkene, før hjemreisen. Opp med minidiscen, full lyd og ett smil om munnen satt jeg der da. Hadde vel sikkert en stor plan om å se på alle menneskene rundt meg, imens sangene dunderet inn i hodet mitt.

Discen jeg hadde satt inn var ikke planlagt i det hele tatt, den første jeg fant i en veldig full og rotete veske. Noen ord i teksten fikk meg til å tenke, og derforandret alt seg om hva jeg sku skrive. Det gikk fra: "Men nok om meg, la oss snakke om deg. Men nok om deg, la oss snakke om livet" Hele sangen handler om det her med at meg og mitt først, er det i orden så kanskje deg, i tilfelle hvis jeg må; det ukjente og alle andre der ute.

Er ikke det veldig sant? Klarer vi å prate mye om livet? Klarer vi å prate om hvordan vi vikrleigv il ha det, fordi alle tenker påatvi må lykkes for å komme langt. Er det det samme som å være lykkelig? Er det ikke sant av vi prater mye om oss sjølv? Bruker ordet jeg i nesten hver bidige setning? Hvordan tror du det hadde blitt hvis vi hadde klart å kanskje tenkt litt lenger? Jeg tror nesten ikke mye, for selvom vi hadde tenkt det er det allikevel et stort steg te det å gjøre. Kanskje hvis vi hadde fått en flink person te å prate for andre, som kan være mer sjenerte. Hadde de sine tanker blitt bedre hørt, og kanskje en vakker dag hadde de tankene blitt snudd om te handlinger. Handlinger tror jeg gjelder, ikke bare tenking. Som hva kan vi gjøre for miljøet, hjelper ikke atvi tenkernå må jeg kanskje begynne å sortere spøla. Man må gjøre det for at det i det hele tatt ska fungere!!

Klokka er nesten to på natta, jeg er supertrøtt fra tur, og ord kom sikkert i feil rekkefølge men ja, men måtte ned på "papiret"! Ha en fin jul så lenge;)

1 kommentar:

Imma sa...

Nehei, jeg skjønte hva du mente^.^

Nå tenkte jeg på den der reklamen med folk som har t-skjorter. Psykiskhelse ellerno. den er teit, reklamen altså, men den har et poeng though.

God jul? <3