onsdag, september 23, 2009

Teatertur til Oslo :)

Jada!!
Tur til Oslo med teaterklassen :) Stas!
Vi fikk tre ukedager i Oslo, hvor vi så tre forestillinger og hadde sminkekurs. Tirdag så vi: "Iphegenia", Onsdag: "Valerie Solanas blir president i USA" og Torsdag: "Jesus Christ Superstar".
Mye variert, samtidig som alle forestillingene handlet om samtiden.
Iphegenia Dreide seg om en gresk myte, om at krig starter med en dårlig unnskyldning. Valerie Solanas handlet om en feminist, og Jesus Christ Superstar var satt til dagens samfunn: Plata i Oslo.

Personlig likte jeg "Valerie Solanas blir president i USA" best. Syns det var spennende å se hovrdan ulike handlinger i livet ho's førte til det ho gjorde, og hvordan ho reagerte.

Sminkekurset var en høyadere! Utrolig morsomt å bli sminka gammel, og få sminka de andre. Prøvde på blåmerker og uskyldig pikefjes. Mye man kan gjøre med en kost har jeg finni ut av :)

Utenom var det veldig trist at Ida var sjuk å ikke kunne være med mer torsdag kveld. Men vi er veldig gla for at du er med oss nå :)





Etter en god uke i Oslo med klassen, fikk jeg være en helgj hos Trine :) Hvor jeg også fikk vært mye med Mathias!

2 kommentarer:

Merethe sa...

Silje!! Hvordan går det? Går du dramalinja på Fredtun?

Og hvordan var Jesus Christ Superstar? Har litt lyst til å se den! :D<3

Åse-Beate og Mathias sa...

JEG SAVNER DEG SÅ MYE AT JEG MÅ SKRIVE MED STORE BOKSTAVER! :(

Men jeg blir glad når jeg leser at du har det bra :) Det fortjener du!

Utrolig glad i deg kjære! <3