mandag, juli 30, 2007

Sunniva er hjemme igjen!

ja, nå etter et år er Sunniva endelig på plass igjen i vårt store, gamle hus! Et år på bondegård i Skottland, har vært veldig bra har vi skjønt!
Når jeg kom hjem til sommerferie, var det noe som mangla, men nå er huset helt fullt og alle hjerter gleder seg, gleder seg!

Vi setter oss rett ned ved spisebordet, og får i oss masse mat! Under desserten kommer temaet opp om det er med unger. Altså vi er seks søsken, det vil si seks par. tenker oss to unger hver: 12 unger. Pluss seks par er 24! I tillegg må man regne med pappa og anne lise. vi er oppi 26. Når seks personer klarer å bruke 3 timer på å åpne gavene på julaften, er det nesten vanskelig å tenkte hvor lang tid en familie på 26 bruker.

Sondre utbrydder plutselig: "jeg ska ikke ha unger." Sunniva: "ikke noe problem, ta tar jeg og Mette en unge til hver bare."

Jeg sier: "Nå får jeg hvertfall lyst til å bli nonne!!"
Sunniva fortsetter like gla: "Da tar bare Trine og Lise en ekstra unge da. Dette ordner seg lett!"

Sondre smiler: "tenk så mange unger som sier. - onkel sondre, kan vi få is?"

Ingen kommentarer: